Ku koncu 60. rokov sa v niekoľkých krajinách Latinskej Ameriky teológovia dali do boja, aby pomohli utláčanej a chudobnej väčšine. A majúc tento cieľ pred sebou, utvorili takzvanú teológiu oslobodenia. V nej už nebol Ježiš ako biblický záchranca, ale ako záchranca v politickom a ekonomickom zmysle!
Podobne sa stalo aj v USA, kde niekoľko cirkevných vodcov vytvorili organizáciu s názvom Morálna väčšina, ktorej cieľom bolo dostať sa do politických funcií a tak pomôcť vytvárať zákony podporujúce zdravé rodinné hodnoty. Zároveň aj v moslimských krajinách existovala snaha zamedziť korupcii a pridržať sa Koránu.
Ale čo ukázali fakty? Je vďaka takým snahám svet lepší? Naopak! Ukázalo sa, že morálne hodnoty naďalej čoraz rýchlejšie upadajú a medzera medzi chudobnými a bohatými sa neustále prehlbuje a zväčšuje! Aj v krajinách, kde teológia oslobodenia mala významné postavenie! S následkami, že jej zakladateľ rozpustil Morálnu väčšinu.
Tvorca výrazu ´morálna väčšina´, Paul Weyrich napísal: ´Aj keď vyhrávame v politike, výsledkom našich víťazstiev nie sú tie vládne programy, ktoré sú podľa nášho presvedčenia dôležité. Kultúra je stále väčšia stoka. Sme vo vleku kolapsu historických rozmerov, kolapsu, ktorý je taký veľký, že politiku jednoducho premáha´.
Keď vplyvní ľudia, vrátane politikov a vládnych predstaviteľov, ktorí majú tie najlepšie úmysly pre občanov svojich krajín, bez ohľadu či sú náboženskí alebo nie, nedokážu v skutočnosti vylepšiť tento svet, nebude to preto, že jediné riešenie je to, ktoré učil a povedal sám Ježiš, to jest Kráľovstvo Božie?
Presne podľa jeho porekadla: „Počuli ste, že bolo povedané: ´Budeš milovať svojho blížneho a nenávidieť svojho nepriateľa. Ale ja vám hovorím: ´Stále milujte svojich nepriateľov a modlite sa za tých, ktorí vás prenasledujú´!“
Celá debata | RSS tejto debaty